Geschiedenis

Ontdek het verhaal achter de meest verfrissende mintjes.

1986

FRISK INTERNATIONAL
In 1986 werd Frisk International opgericht, toen een Belgische ondernemer in samenwerking met een farmaceutisch bedrijf de suikervrije Powermints bedacht. Zij ontwikkelden Frisk, een micro-sized muntje die een onmiddellijke, intense frisheid bood voor een lange tijd. 
FRISK INTERNATIONAL

1995

FRISK WORDT OVERGENOMEN DOOR ITALIAANSE PERFETTI
Eerst was Frisk enkel in apotheken te koop. Echter waren de muntjes zo populair dat ze tot in Japan werden ingevoerd. Later werd het een van de snelst groeiende snoepjes ter wereld. De fenomenale groei van Frisk leidt in 1995 tot een overname door de Italiaanse snoepgigant Perfetti.
FRISK WORDT OVERGENOMEN DOOR ITALIAANSE PERFETTI

2001

ONTSTAAN PERFETTI VAN MELLE
Perfetti gaat samenwerken met het Nederlandse bedrijf Van Melle. Perfetti van Melle is op dat moment wereldwijd nummer 3 in de snoepgoedsector. Op naar de toekomst!
ONTSTAAN PERFETTI VAN MELLE

2004

NIEUWE DISPENSER VOOR FRISK
De verpakking van de micro-sized muntjes, de traditionele schuifdoosjes van Frisk, worden vervangen door de dispenser. De dispenser is een handig doseerbaar drukdoosje.
NIEUWE DISPENSER VOOR FRISK

2006

FUSIE CHUPA CHUPS MET PERFETTI VAN MELLE
Het bedrijf Chupa Chups fuseerde met Perfetti Van Melle, waarna verschillende introducties voor Frisk volgden.
FUSIE CHUPA CHUPS MET PERFETTI VAN MELLE

2009

FRISK IN EEN BLIKJE
We komen niet alleen op de markt met een nieuwe verpakking maar ook met een nieuw muntje. Het iconische driehoekige muntje is groter geworden waardoor je nog langer kan genieten van de verfrissing van Frisk. Het handige, stevige blikje zorgt ervoor dat de mintjes optimaal bewaard blijven en dat je overal mee naartoe kan nemen.
FRISK IN EEN BLIKJE

2015

MR MURAKAMI ONTWERPT FRISK BLIKJE
Mr Murakami, een zeer bekende kunstenaar ontwerpt 3 verschillende Frisk blikjes, het kleinste stukje kunst! De muntjes hebben verschillende vormen, een bloemetje, een doodskopje en een jellyfish oogje.
MR MURAKAMI ONTWERPT FRISK BLIKJE

2015

START VAN DE NIEUWE FRISK PAY OFF "FRISK MOMENT? BOOST YOURSELF!"
We stappen wat af van onze traditionele boodschap dat Frisk enkel staat voor intense frisheid. We starten met onze nieuwe boodschap "Frisk moment? Boost yourself!". Aan de hand van enkele typische Frisk momenten leggen we uit dat Frisk niet enkel staat voor verfrissing maar ook dat Frisk zorgt voor een extra boost aan je zelfvertrouwen. Frisk momenten zijn die momenten waarop de zekerheid van een frisse adem je een extra portie zelfvertrouwen geeft.
START VAN DE NIEUWE FRISK PAY OFF "FRISK MOMENT? BOOST YOURSELF!"

2015

INTRODUCTIE FRISK 2HOURS CLEAN BREATH
We introduceren een nieuwe range die perfect onze nieuwe booschap kracht bij zet. Met de lancering van Frisk 2H(ours) Clean Breath Peppermint en Intense Mint geven we de consument nog meer zekerheid over een frisse adem. Smint 2H Clean Breath is een 3-laags mintje met binnenin 2 functionele ingrediënten. Het is bewezen dat het een significante oorzaak van een onaangename adem voor 2 uur vermindert.
INTRODUCTIE FRISK 2HOURS CLEAN BREATH

2018

FRISK ZIPLINE IN ANTWERPEN
Frisk heeft een toffe activatie gedaan in Antwerpen waar je van een Frisk zipline af kon gaan. Om een extra boost te geven kreeg de deelnemer nog een Frisk vooraf.
FRISK ZIPLINE IN ANTWERPEN

2019

FRISK IN EEN POT
Frisk in een nieuwe verpakking, een pot met 3x zo veel muntjes als in een blikje. Handig voor onderweg!
FRISK IN EEN POT

2020

Introductie Frisk White
We introduceren Frisk White! Frisk White is hét mintje dat naast verfrissing een extra benefit biedt. Het is een voedingssupplement met vitamine D wat bijdraagt aan het behoudt van normale tanden. Het mintje bevat ook functionele ingrediënten die helpen de tanden natuurlijk wit te houden. Frisk White heeft een sterke peppermint smaak en is dankzij het stevige blikje ideaal voor onderweg of op werk.
Introductie Frisk White