Geschiedenis
Ontdek het verhaal achter de meest verfrissende mintjes.
1986
FRISK INTERNATIONALIn 1986 werd Frisk International opgericht, toen een Belgische ondernemer in samenwerking met een farmaceutisch bedrijf de suikervrije Powermints bedacht. Zij ontwikkelden Frisk, een micro-sized muntje die een onmiddellijke, intense frisheid bood voor een lange tijd.
1995
FRISK WORDT OVERGENOMEN DOOR ITALIAANSE PERFETTIEerst was Frisk enkel in apotheken te koop. Echter waren de muntjes zo populair dat ze tot in Japan werden ingevoerd. Later werd het een van de snelst groeiende snoepjes ter wereld. De fenomenale groei van Frisk leidt in 1995 tot een overname door de Italiaanse snoepgigant Perfetti.
2001
ONTSTAAN PERFETTI VAN MELLEPerfetti gaat samenwerken met het Nederlandse bedrijf Van Melle. Perfetti van Melle is op dat moment wereldwijd nummer 3 in de snoepgoedsector. Op naar de toekomst!
2004
NIEUWE DISPENSER VOOR FRISKDe verpakking van de micro-sized muntjes, de traditionele schuifdoosjes van Frisk, worden vervangen door de dispenser. De dispenser is een handig doseerbaar drukdoosje.
2006
FUSIE CHUPA CHUPS MET PERFETTI VAN MELLEHet bedrijf Chupa Chups fuseerde met Perfetti Van Melle, waarna verschillende introducties voor Frisk volgden.
2009
FRISK IN EEN BLIKJEWe komen niet alleen op de markt met een nieuwe verpakking maar ook met een nieuw muntje. Het iconische driehoekige muntje is groter geworden waardoor je nog langer kan genieten van de verfrissing van Frisk. Het handige, stevige blikje zorgt ervoor dat de mintjes optimaal bewaard blijven en dat je overal mee naartoe kan nemen.
2015
MR MURAKAMI ONTWERPT FRISK BLIKJEMr Murakami, een zeer bekende kunstenaar ontwerpt 3 verschillende Frisk blikjes, het kleinste stukje kunst! De muntjes hebben verschillende vormen, een bloemetje, een doodskopje en een jellyfish oogje.
2015
START VAN DE NIEUWE FRISK PAY OFF "FRISK MOMENT? BOOST YOURSELF!"We stappen wat af van onze traditionele boodschap dat Frisk enkel staat voor intense frisheid. We starten met onze nieuwe boodschap "Frisk moment? Boost yourself!". Aan de hand van enkele typische Frisk momenten leggen we uit dat Frisk niet enkel staat voor verfrissing maar ook dat Frisk zorgt voor een extra boost aan je zelfvertrouwen. Frisk momenten zijn die momenten waarop de zekerheid van een frisse adem je een extra portie zelfvertrouwen geeft.
2015
INTRODUCTIE FRISK 2HOURS CLEAN BREATHWe introduceren een nieuwe range die perfect onze nieuwe booschap kracht bij zet. Met de lancering van Frisk 2H(ours) Clean Breath Peppermint en Intense Mint geven we de consument nog meer zekerheid over een frisse adem. Smint 2H Clean Breath is een 3-laags mintje met binnenin 2 functionele ingrediënten. Het is bewezen dat het een significante oorzaak van een onaangename adem voor 2 uur vermindert.
2018
FRISK ZIPLINE IN ANTWERPENFrisk heeft een toffe activatie gedaan in Antwerpen waar je van een Frisk zipline af kon gaan. Om een extra boost te geven kreeg de deelnemer nog een Frisk vooraf.
2019
FRISK IN EEN POTFrisk in een nieuwe verpakking, een pot met 3x zo veel muntjes als in een blikje. Handig voor onderweg!
2020
Introductie Frisk WhiteWe introduceren Frisk White! Frisk White is hét mintje dat naast verfrissing een extra benefit biedt. Het is een voedingssupplement met vitamine D wat bijdraagt aan het behoudt van normale tanden. Het mintje bevat ook functionele ingrediënten die helpen de tanden natuurlijk wit te houden. Frisk White heeft een sterke peppermint smaak en is dankzij het stevige blikje ideaal voor onderweg of op werk.